Svininfluensan!

I onsdags var vi på gårdsfest på dagis, va supermysigt. När vi kommer hem så känner sig T hängig, tar temp på henne och hon har feber. Som vanligt när hon är sjuk har hon ont överallt, speciellt om man ber henne göra något, som att skjuta ut bordet från soffan eller dricka sin O´boy. :)
Igår sa hon att hon faktiskt hade ont på halsen.. jag som hört det mesta trodde att hon överdrev som vanligt, sen visade hon mig.
Mycket riktigt, hon hade en svullnad precis under örat och fått ännu mer feber trots alvedon. Jag hade ingen tanke på att det kunde vara influensa eftersom hon inte är förkyld eller har ont i halsen så jag ringde sjukvårdsrådgivningen för att fråga vad det kunde vara, Det är förmodligen influensa och hon ska vara hemma till minst tisdag om febern går neråt, annars ska vi till sjukan och förhoppningsvis kunna utesluta Svininfluensa.. :S Man tackar för den!
När man är förälder är man generellt orolig över sina barns hälsa så säger damen att det kan va Svinis! :O

T är pigg och orkar se Tv när hon fått alvedon så Nikelodeon går varm, så pass att jag inte får se mina program jag brukar se annars på dagarna. :) Glass har jag lovat att vi ska fixa under dagen också..
Vad ska jag hitta på idag då? städa gjorde jag igår. Kanske ska leta upp bebiskläderna och tvätta upp dem, vika in dem i garderoben.. Eller så sitter jag med T och kikar på tv :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0